Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste?

Go down

WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste? Empty WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste?

Indlæg  Admin Ons Okt 17, 2012 5:58 pm

De to dominerende rene musik-streaming-tjenester i Danmark lige nu (ultimo 2012) er utvivlsomt Spotify og Wimp.

Spotify
WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste? Spotify

Spotify er mest udbredt, og udmærker sig ved en gratis-version i lav opløsning og med reklamer indimellem numrene, samt en betalbar, reklamefri version med højere bit-rate. Desuden er der et hav af apps og apparater der understøtter Spotify og spotify-betjening.

Her er en dansk Spotify-anmeldelse

Wimp
WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste? WiMP-client

Wimp udmærker sig ved at have 2 forskellige betalingsversioner - en for pc, og en for pc+smartphone. Derudover går de meget op i at præsentere lokalt indhold, dvs. eksempelvis nye, danske udgivelser for den danske wimp-version. Men altså ingen gratis version.

Her er en glimrende anmeldelse af Wimp
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 17
Tilmeldt : 14/10/12
Geografisk sted : Storkøbenhavn

http://hifi-dk.forumotion.eu

Tilbage til toppen Go down

WIMP eller Spotify - hvilken streaming tjeneste? Empty Lyd, betjening og udvalg

Indlæg  Admin Ons Okt 17, 2012 6:11 pm

Musikudvalg
Udover dansk musik - hvor Wimp står klart stærkest - ser musikindholdet ud til nærmest at være identisk.

Betjening
Jeg synes (men det er smag og behag) at betjeningen af spotify via pc virker mere abrupt og uinspirerende, end betjeningen af Wimp. Wimp virker mere lettilgængelig og flydende - og specielt wimp mobilapp'en fungerer klart bedre end spotify app'sene. Wimp tilskynder også i højere grad til at man prøver beslægtet musik med andre kunstnere, og simpelthen går på opdagelse. Dér føler jeg mig mere hæmmet i Spotify.

Lyd
I mit setup konstaterer jeg, at afspilning af de samme numre på Wimp og Spotify (med høj kvalitet) har hver deres tydelige signaturer: Spotify har lidt mere fremtrædende diskant, mens der er mere "boogie-effekt" over Wimp. Hvis dit øvrige anlæg i forvejen er lystklingende, bør du alvorligt overveje, om det vitterligt skal være Spotify. Dér ville jeg anbefale Wimp. Omvendt, hvis dit anlæg i forvejen er mørkt i klangen, så kan Wimp måske gøre det hele liiige lovligt tungt og tyktflydende.

Personligt er jeg ikke i tvivl:
- Fokuseringen på præsentation af ny (dansk) musik,
- brugerfladen (både på pc og smartphone), samt
- den generelle klangstruktur

...lader ingen tvivl tilbage: Laughing Wimp er sagen Laughing
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 17
Tilmeldt : 14/10/12
Geografisk sted : Storkøbenhavn

http://hifi-dk.forumotion.eu

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum